Kindcentrum Octopus – Boekel

Bij kindcentrum Octopus staan een brede ontwikkeling, open cultuur en respectvolle omgang met elkaar voorop. Ons peuterwerk, onze basisschool en buitenschoolse opvang werken hierin nauw met elkaar samen. Zo krijgen kinderen van 0 tot 13 jaar de juiste basis om met plezier en zelfvertrouwen de maatschappij tegemoet te stappen.

Peuterwerk
Fietsen, rennen, klimmen, klauteren of rustig spelen in de zandbak, op het gras of tussen de bomen. In onze grote buitenruimte en het naastgelegen voetbalveldje kunnen kinderen vrij en veilig spelen: de beide terreinen zijn overzichtelijk en afgezet met een hek. Het peuterwerk organiseert samen met basisschool Octopus leuke activiteiten. Zo kunnen de kinderen langzaam wennen en straks een soepele start op de basisschool maken.

Basisschool en buitenschoolse opvang
Naast kennis biedt onze school kinderen persoonlijke uitdaging en alle ruimte om hun talenten te ontwikkelen. Ná de schooldag kunnen zij binnen en buiten hun energie kwijt of zich juist rustig met een boekje, knutselspullen of een spelletje terugtrekken in de speelhoeken of op de verdieping. Voor kinderen vanaf 8 jaar is er BSO Neptunus. Daar zijn een werkbank, keukenblokken, een spelcomputer, een lounge- en discohoek en een klein podium. We delen de buitenruimtes; zo spelen jonge en oudere kinderen samen en komen broertjes en zusjes elkaar tegen.

Octopus in het kort
•    Basisschool
•    Buitenschoolse opvang (4 tot 8 en 8 tot 13 jaar)
•    Nauwe samenwerking onderling en met sporthal de Burcht
•    Samenwerking met kinderopvang in Boekel

Meer weten over ons kindcentrum in Boekel? Kijk op de website van
Octopus.

Peuterwerk Octopus
Parkweg 36

Basisschool Octopus
Parkweg 36
directie@kindcentrumoctopus.nl

BSO Octopus
Parkweg 10

BSO Neptunus
Bernhardstraat 11
5427 AM Boekel
088 – 00 88 533 / 06 - 104 76 756
claudia.schriever@stichtinggoo.nl

De gemeente is verantwoordelijk voor toezicht op de kinderopvang. Je vindt de rapportages in het landelijk register: rapport peuterwerk, rapport BSO Octopus en rapport BSO Neptunus.