Kindcentrum De Samenstroom – Gemert

In de naam zit onze missie al besloten: In De Samenstroom stroomt alles rondom je kind samen in ้้n gebouw en werken we nauw samen aan zijn of haar ontwikkeling. In ons kindcentrum vind je kinderdagverblijf, peuterwerk, de basisschool en buitenschoolse opvang (BSO) onder ้้n dak.

Kinderdagverblijf en peuterwerk
Baby’s, dreumesen en peuters spelen in het kinderdagverblijf gezellig samen. We spelen in onze natuurspeeltuin, zingen liedjes, lezen elke dag voor, en knippen en plakken. Maar elk kind heeft natuurlijk zijn eigen dagritme. In nauw overleg met de ouders bekijken we dan ook hoe laat het kind gaat slapen, een flesje krijgt en wat hij of zij mag eten. Zowel de dagopvang als het peuterwerk hebben ook een belangrijke signaalfunctie: we houden de ontwikkeling van je kindje goed in de gaten en trekken zo nodig meteen aan de bel.

Basisschool en BSO
Kinderen zelf laten ontdekken waar ze goed in zijn, daar gaat het bij ons om. Op school ondersteunen we hen daarom in het ontwikkelen van hun sterke kanten. Ook op de buitenschoolse opvang prikkelen we je kind om zijn of haar interesses en talenten te leren kennen. We werken er met leuke thema’s, zoals koken, sport en spel, techniek en kunst, natuur en muziek en dans. Liever buiten ravotten of binnen een spelletje spelen? Niks moet, alles mag.

De Samenstroom in het kort
•    Kinderopvang
•    Basisschool
•    Buitenschoolse opvang
•    Schoolbibliotheek

Meer weten over ons kindcentrum in Gemert? Kijk op de website van
De Samenstroom.

Kinderdagverblijf De Samenstroom
5421 VA  Gemert
088 – 00 88 558 (kinderdagverblijf groep 1)
088 – 00 88 557 (kinderdagverblijf groep 2)

Peuterwerk De Samenstroom

Basisschool De Samenstroom
directie@kcsamenstroom.nl

BSO De Samenstroom
06 – 10 48 32 39
bso@kcsamenstroom.nl

De gemeente is verantwoordelijk voor toezicht op de kinderopvang. Je vindt de rapportages in het landelijk register: rapport kinderdagverblijf en rapport BSO.