Vacature kindcentrumleider Octopus

Ben jij de kindcentrumleider die KC Octopus verder gaat brengen in cultuurverandering en profilering binnen Kindpark Boekel?

Ben jij iemand met strategische visie, onderwijskundig leiderschap en kun je goed plannen en organiseren? Ben je in staat om een team aan te sturen en verder te brengen? Kun je goed relaties opbouwen en onderhouden, ben je besluitvaardig en heb je overtuigingskracht? Dan is de functie van kindcentrumleider misschien iets voor jou!

Kindcentrum Octopus in Boekel is op zoek naar een:

KINDCENTRUMLEIDER

• Functieniveau: D12 conform CAO-PO
  • Betrekkingsomvang: 1,0
  • Aanstelling: contract voor 1 jaar, met uitzicht op aanstelling voor onbepaalde tijd
  • Ervaring is een pré. Heb je nog geen of weinig ervaring in een soortgelijke functie? Dan bieden we, in afstemming met jou, de juiste begeleiding.

Over Kindcentrum Octopus
Kindcentrum Octopus staat voor een breed aanbod van onderwijs. Naast de kernvakken is er ook veel aandacht voor creativiteit, culturele vorming en ondernemerschap.

Kindcentrum Octopus bevindt zich op Kindpark Boekel: een locatie in het dorp met drie basisscholen en kinderopvang. Dat maakt dat het kindcentrum zich goed moet positioneren, profileren en onderscheiden van de andere scholen. Dit heeft als KC-leider dan ook jouw aandacht.

De huidige kindcentrumleiders hebben samen een proces in gang gezet om het fundament van het kindcentrum te verstevigen en te bewegen naar andere denkwijzen en een professionele cultuur. De nieuwe KC-leider gaat dit veranderproces verder uitwerken en begeleiden.

De opdracht voor de KC-leider
  • Je speelt een belangrijke rol in het verstevigen van het fundament van KC Octopus;
  • Je bent in staat om een aantoonbare bijdrage te leveren aan de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van beleid;
  • Je stuurt allereerst alleen de afdeling onderwijs aan en initieert de samenwerking en verbinding tussen opvang en onderwijs; op termijn ga je ook de afdeling opvang aansturen;
  • Je zet je kwaliteiten in ten behoeve van de ontwikkeling, facilitering, begeleiding en aansturing van medewerkers;
  • Je vertaalt strategie naar het realiseren van doelen;
  • Je zorgt voor een stabiele interne bedrijfsvoering zodat de dagelijkse gang van zaken verloopt volgens de richtlijnen;
  • Je helpt actief mee om het kindcentrum te profileren en bent echt een boegbeeld van het kindcentrum;
  • Je hebt oog voor de uitstraling van het kindcentrum en zet het veranderingsproces daarin voort;
  • Je speelt een belangrijke rol in de verbinding binnen het Kindpark en de samenwerking met de gemeente;
  • Je schat de MR op waarde en zet die in als sparringspartner.

Iets voor jou?
Als kindcentrumleider bij GOO heb je deze kwaliteiten en kwalificaties op zak:
  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau;
  • Je beschikt bij voorkeur over ruime aantoonbare (leidinggevende) ervaring binnen het onderwijs;
  • Je bent vaardig in het organiseren en begeleiden van werkprocessen;
  • Je hebt ervaring met veranderprocessen;
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden;
  • Je bent verbindend, zichtbaar en benaderbaar (voor ouders, maar ook voor kinderen en medewerkers)
  • Je beschikt over zakelijk inzicht;
  • Je beschikt bij voorkeur over actuele kennis van het primair onderwijs en pedagogiek.

Wat bieden we jou?
Bij ons kun je rekenen op een fijne werkomgeving, leuke collega's en een passend salaris. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat jij goed in je vel zit en dat jij als persoon tot bloei komt bij GOO! Daar willen we jou graag bij helpen. Een coachingstraject maakt onderdeel uit van je begeleiding zodra je als KC-leider start bij KC Octopus, zodat je een zachte landing maakt.

Over GOO
In onze kindcentra in de gemeentes Gemert-Bakel, Boekel en Laarbeek begeleiden, stimuleren en inspireren wij kinderen bij het opgroeien. Zo leggen we een goede basis en vergroten we hun kansen en geluk in het leven. Dat doen wij met aandacht, avontuurlijk, bevlogen, deskundig en verbindend. Bij GOO geloven wij dat een goede samenwerking tussen opvang en onderwijs de toekomst heeft. Daarom werken wij met een doorlopende leerlijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar.

Meer informatie?
Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Jan Heesakkers, KC-leider a.i. via 06 - 439 88 367 of jan.heesakkers@stichtinggoo.nl.

Enthousiast?
Stuur je motivatie met cv uiterlijk 30 augustus 2024 naar werkenbij@stichtinggoo.nl. Graag onder vermelding van 'Vacature KC-leider Octopus'. De gesprekken vinden plaats op 17 en 24 september 2024. Een ontwikkelassessment is onderdeel van de procedure. We nodigen je van harte uit om te solliciteren en kijken uit naar je reactie!

Acquisitie naar aanleiding van deze functie wordt niet op prijs gesteld.